>BARDAĞIN BOŞ TARAFI …DATE NİGHT

>

       BARDAĞIN BOŞ TARAFI
Çılgın  Bir Gece-Date Night
 Tina Fey. Bu isim Türk seyircisinin %’de bilmem kaçına anlamlı gelir orası tartışılır ancak Amerikalı sinemaseverler  ya da izler kitle artık Tina Fey’i  üst komşularından iyi tanır hale geldi. Saturday Night Lives’daki performansını bekleyenler Çılgın Bir Gece’de çok şey bulamayabilirler. Zira bu film Mark Whalberg’in  hey millet ben ölmedim duruşunu resmen gözümüze gözümüze sokuyor. Whalberg’in oynadığı dedektif Hoolbroke karakteri  tam anlamıyla mükemmel erkeğin biraz daha iyisi , kendisi zeki,seksi,zengin ve daha bir çok iyi özelliğe sahip. Film boyunca rezil olma ya da hata yapma gibi bir lüksü yoktu .  Gelelim esas adamlar Phil(Carrell) ve Claire(Fey) Foster çiftine.Foster’ların yaşadığı evliliğin rutine girme depresyonu bir kenara mükemmel insan bir kenara . Kim der ki; sıradan insanlarda başarılı ve mutlu olabilir? Hangi filmde vardı bu? Cevap veriyorum e) hepsi. Amerikan filmlerinin salt çoğunluğu insanlara özgüven aşılamaktan vay anasını Phil Foster (Steve Carrell) o tiple,o vücutla , o halde durumu kurtardı biz niye yapamayalım gazı vermekten başka bir yöne gitmiyor neredeyse.
  Prison Break’te Ajan Mahone  rolüyle tanıdığımız William Ficthner , bakın elimizde bu da var mantığı ile filme sokulmuş gibiydi. Senaryo fena değil, Tina Fey’de oldukça popüler, zaten başrolü de Steve Carrell’a verdik çünkü Dan in Real Life’ta iyi iş yaptı, yapımcılarla oturup konuştukta oradan biliyorum. Bu özgüvenim onun temsilcisi gibi ancak filmi izlemeden bile kadroyu şöyle bir okuduğumda bu kanıya vardım yani bazı filmlerin kimyası daha kadrodan anlaşılıyor. Yine Tina Fey diyeceğim çünkü Tina Fey’in Hollywood çevresini anlatmaktan filme konsantre olamıyorum hanımefendi Will i AM diyor abra kadabra Will i AM huzurlarınızda. Her Tanrım dediğinde korkar oldum. Çünkü alt kadroyu da toplamış toplayacağı kadar. Gossip Girl’de ki şeytan ruhlu Blair Waldorf karakteriyle bildiğimiz Leighton Meester ‘ın adını gördüğümde hah! bu Whalberg’in seksi ve vurucu kız arkadaşı dedim ancak film beni bu noktada yanılttı. Kendisinden beklenmeyecek kadar silik bir rolde karşımıza çıkıyor hırslı Blair Waldorf. Filmin bir diğer silahıda Mark Ruffalo. Romantik komedilerin evcimen çocuğu Ruffalo sanırım genç kızların filme ilgisi düşer de aman gişe ne olur’un Türkçe karşılığıydı. Common’ı eklemeden geçmek istemiyorum. Kendisini de Smokin’ Aces ve Wanted ‘ta tanıdık bu filmde de beklenen üzere iyi polis –kötü polis çıkmazındaydı. Hep kızlar hep kızlar diye söylenen erkekleri duyar gibiyim merak etmeyin Max Payne’in acımasız dişisi Mila Kunis kısacıkta olsa gözlerinize hitap edecek ve güzeller güzeli Kunis’te erkek seyircilerin filme olan dikkatini böyle toplayabilecek. Silahlarını bu sefer  iyi seçmiş filmin yönetmeni Shawn Levy. Just Married’deki  Ashton Kuthcer-Brittany Murphy kabusunun üzerine bu kadro ilaç gibiydi.
 Bu kadar iyi bir kadroyu bu kadar acımasızca eleştirirken çok durup düşündüm hata mı ediyorum, IMDB’den 6.9 almış ben mi haksızlık ediyorum diye ama okuyucuların vakitlerini de düşünmek gerekiyor. Bu kadar yoğun bir hayatta bunca işin arasında rahatlamak,başka bir hayatı kendi hayatımıza entegre edip kendi yorgunluklarımızı unutmak için verdiğimiz ortalama 120 dakikalık bir sinema arası sonucu insanların ifadesinin “Hııııımmmm…” olmasındansa bu kadroyu unutup filme hakkı olan eleştiriyi yapmaktan şu an çekinmiyorum. Artık boşluktan yapacak iş bulamadığınızda, gözlerinizin aşırı uykudan yandığı pinekleme dönemlerinizde ha bir de yeni bir ilişkiye başlamak üzere olduğunuz bir dönemde yeni sevgilinizle aksiyonun kaosu, gerilimin gerginliği,dramın bunalımı ve biyografilerin zıt fikirleri yüzünden tartışmak istemiyorsanız bu filmi kaçırmayın derim. Ama diğer koşullarda başka filmlerle sinema keyfinizi taçlandırmanızı tavsiye ederim. Çünkü istesem de bu film bana bardağın dolu tarafını gösteremedi ben boş tarafta takılı kaldım.
DENİZ DİNÇER

About fancymelis

benim dünyama hosgeldiniz:) burda benimle ve sevdiklerimle ilgili herseyi bulabilirsiniz..kısaca kendimi modayı seven,hayattan zevk alan,çok konuşan,değişik tatları denemeyi seven,değişik yerlere gitmekten hoşlanan,deli dolu,çılgın ve aynı zamanda çok süslü birini bulacaksınız iyi eğlenceler...
Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

